Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

O americkém věšáku na banány aneb my v Evropě jsme prostě lepčí

Pokud jde o Američany,  měla jsem hromadu předsudků – že jsou hloupí, nevzdělaní, jejich kulturní rozhled je ohraničen západním a východním pobřežím a tak podobně. Takže když jsem se ocitla v Řecku, paradoxně obklopená samými Američany, neměli to se mnou jednoduché. A když se do mě jeden přes mé (nebo možná právě pro ně) protiamerické kecy zamiloval, bylo zaděláno na pořádný p....r.

Vedli jsme mezikulturní války, které vyvrcholily, když jednou přišel domů, a oznámil mi:

„Koupil jsem něco pro domácnost...“ Jako každá ženská jsem byla zvědavá a začala jsem se dobývat do krabice, kterou donesl. Když jsem tu věc vyndala, nechápala jsem, co to je..

„Co to je?“ zeptala jsem se.

„Věšák na banány!“ oznámil mi rozradostněle, když tu věc šrouboval dohromady.

„Věšák na co?“ nechápala jsem, ale bylo to přesně to, co říkal. Věšák na banány. Takový stojánek, držák, na který se zavěsí trs banánů. Myslela jsem, že je to vtip, ale když jsem pochopila, že není, neudržela jsem se a řekla jsem přesně to, co jsem si myslela.

„To je tááááááááák americká věc! To by si v Evropě nikdo nekoupil...“ Můj americký partner se docela logicky urazil, věšák na banány nacpal zpátky do krabice a šel trucovat do pokoje.

Když pak odpoledne přišel jeden (taky americký) kamarád na návštěvu, poklepal na krabičku ležící na kuchyňské lince a řekl:

„Jééé, ten mám taky! Ale s opičkou!“ Můj partner po mě hodil lesknoucím se okem pohled: Vidíš? Jsou lidi, kterým se takové věci líbí!

Což ještě podnítilo mé protiamerické zapálení, které bylo v té době i tak dost silné, takže jsem se rozhodla dokázat, že mám pravdu, že takovou blbost by si nikdo v Evropě nekoupil, a že je to americká záležitost. Napsala jsem všem kamarádům od Stockholmu po Budapest, ale nikdo nevěděl, co to věšák na banány je.

To jako myslíš ramínko na šaty ve tvaru banánu? ptali se.

Ne, odpovídala jsem, to jako věšák, na který zavěsíš trs banánů...

A proč prostě nedáš banány na mísu s ovocem? zněla odpověď.

Vítězoslavně jsem šla svému partnerovi sdělit, že jsem měla pravdu.

„Nikdo z mých evropských kamarádů o věšáku na banány nikdy neslyšel. Vidíš? Měla jsem pravdu! Všichni se ptají, proč prostě nedáš banány na mísu s ostatním ovocem jako normální lidi...“ Opravdu jsem použila výraz „normální lidi“  a můj partner se neudržel a vystartoval.

„Ty prostě nemůžeš mít radost! Já jsem chtěl jenom koupit něco do domácnosti...“ Teprve v tu chvíli mi došlo, že se chovám jako úplná kráva. Dohonila jsem ho na cestě z domu a omluvila se. Vyřidíl si to se mnou o pár měsíců později, když mi věšák na banány daroval k Vánocům. Předal mi ho se slovy:

„A teď jsi první Evropanka, která má věšák na banány.“

Ačkoliv tohle všechno se stalo už docela dávno, pořád ten věšák mám. A kvůli němu kupuju banány častěji, prázdný totiž vypadá dost neužitečně. Můj bývalý přítel mi psal teď čtyriadvacátého, ať si zítra (tedy pětadvacátého) užiju Vánoce, napsala jsem mu, že my slavíme už čtyřiadvacátého. Odpověděl jen:

„Vy Češi...“

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Adriana Suska | středa 29.12.2010 13:05 | karma článku: 26,79 | přečteno: 3591x
  • Další články autora

Adriana Suska

Lovestory

Letní povídka pro Víkend MF DNES...................................................................................................... Zhoupnul se svět. Takovým tím lehkým, nenápadným způsobem jako kdybyste rozfázovali pohyb houpací sítě.

25.7.2013 v 17:28 | Karma: 17,94 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Osobní

Adriana Suska

O pytlíkologii jako marketové demagogii

Začneme matematicky: Koupíte dvě jabka, dva pomeranče, tři meruňky, jeden citrón, jedno avokádo, pět bananů a česnek balený v síťce. Kolik si na to musíte vzít plastových sáčků? Správná odpověď je závislá na tom, v jakém hyper/super/megamarketu jste právě nakoupili.

16.7.2012 v 16:29 | Karma: 15,07 | Přečteno: 1497x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Adriana Suska

Kde já bych bez tebe byla...

Tak mi to nedalo, říkala jsem, že o něm blog nenapíšu, ale nemůžu si pomoct. Nedávno jsem totiž odhalila důležitost faktoru vděčnosti a bezbřehého obdivu ve vztazích.

13.6.2012 v 16:55 | Karma: 13,35 | Přečteno: 1275x | Diskuse| Společnost

Adriana Suska

Kodex nevěrníka

Není to tak dávno, co jsem psala Kodex milenky, a mám pocit, že by nějaký ten manuál užili i nevěrníci (nevěrník je babiččin eufemismus pro děvkaře a kurevníky). Pánové, pánové...

5.8.2011 v 23:41 | Karma: 37,76 | Přečteno: 10481x | Diskuse| Společnost

Adriana Suska

Zápisky ze Santiaga de Cuba (vytržené a s možným pokračováním)

„Auuu! Já jsem taková kráááááva....auuuu......“ dřepím na schodech památníku generála Macea v Santiagu de Cuba a úpím bolestí. Foťák!, prolítlo mi hlavou. Rychle ho zkontroluju a na chvilku se dostaví úleva – foťák je celej.

27.3.2011 v 21:52 | Karma: 16,14 | Přečteno: 1721x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  10:19

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Muž utekl z hořícího bytu na balkon, hasiči ho dostali dolů po žebříku

17. května 2024  10:15

Nečekaný budíček měli dnes kolem páté hodiny ráno lidé z třípatrového bytového domu v Březové na...

Fingerland: Izrael se bojí, že zabředl do válečného patu. Neví, jak z toho ven

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 56
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3983x
Žena

Seznam rubrik

Oblíbené knihy