Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dokonalost sama aneb dejte mi svátek

Taky vám doma tvrdili, že jste přirozený typ a make-up nepotřebujete? Vzpomněla jsem si na to, když jsem stála v metru naproti dvěřím a vedle mě se postavila holka, které tohle doma zjevně neříkali.

Byla krásná. Vlasy, make-up, nehty. Dokonalost sama. Parfém cítím ještě teď. A pak jsem tam stála já – v teniskách a vlasy stáhnuté do tvaru, kterému by se vzdáleně dalo říkat drdol. Moje tvář byla ten den nejblíž make-upu ráno, když jsem se natřela kokosovým tělovým mlékem. V kolik musí ráno vstávat, aby vypadala takhle? A na kecy o tom, že možná se tak narodila, vám fakt neskočím.

Na střední jsme měli taky jednu takovou s bezchybnou vizáží ve třídě. Každý den vypadala perfektně - natočené vlasy, takže jí blonďaté kudrliny padaly přes ramena, oči pečlivě obtáhnuté černou linkou a řasy jak mrkací panenka. Jeli jsme na výlet a já se těšila, že konečně uvidím, jak vypadá nenačančaná. V sedm ráno jsem jí potkala ve společné umývárně – nalíčenou! Jediný kazem její dokonalosti byl její slovník, který ostře kontrastoval s výrazem andělské nevinnosti.

Což o to - v létě to ještě jde,  slunce dá mé kůži zdravý bronzový nádech, ale v zimě z nedostatku sluníčka vypadám jako bych trpěla nějakou vážnou chorobou neb jsem přesně to, čemu by Vinetou řekl: Bledá tváři..  (ach kde jsou doby, kdy básníci opěvovali krásu pleti barvy porcelánu!). Vizážistka mi sice jednou tvrdila, že moje pleť má olivový nádech, ale na tom nevidím nic pozitivního. Jakkoliv mám olivy ráda, to prostě není zdravá barva.

Jasně, dvacet minut kreativního malování před zrcadlem to spraví a většinou si ani nezapomenu vytrhnout chlup, co mi každý  měsíc roste na bradě, ale představa, že ze sebe každé ráno budu dělat v koupelně dokonalou, je mi vzdálená asi tak jako, že budu vstávat v pět, abych si šla zaběhat, takže  přes týden nedostatek make-upu na mé tváři zachraňuje tak akorát jiskra v oku.

I tak ale čas od času propadnu pocitu, že s tímhle holým (rozuměj přirozeným - nevytuněným) obličejem nemůžu na ulici a nastavím budíka v mobilu o dvacet minut dřív než normálně. Stalo se tak opět včera. Chvilku jsem se v posteli převalovala, pak jsem znovu rozsvítila a sáhla jsem po knížce. A pak hned po mobilu. Nastavila jsem zvonění zpátky na mých obvyklých 7:41.  Dejte mi svátek. Já se radši vyspím.

 

Autor: Adriana Suska | pátek 2.10.2009 23:12 | karma článku: 22,47 | přečteno: 2212x
  • Další články autora

Adriana Suska

Lovestory

Letní povídka pro Víkend MF DNES...................................................................................................... Zhoupnul se svět. Takovým tím lehkým, nenápadným způsobem jako kdybyste rozfázovali pohyb houpací sítě.

25.7.2013 v 17:28 | Karma: 17,94 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Osobní

Adriana Suska

O pytlíkologii jako marketové demagogii

Začneme matematicky: Koupíte dvě jabka, dva pomeranče, tři meruňky, jeden citrón, jedno avokádo, pět bananů a česnek balený v síťce. Kolik si na to musíte vzít plastových sáčků? Správná odpověď je závislá na tom, v jakém hyper/super/megamarketu jste právě nakoupili.

16.7.2012 v 16:29 | Karma: 15,07 | Přečteno: 1497x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Adriana Suska

Kde já bych bez tebe byla...

Tak mi to nedalo, říkala jsem, že o něm blog nenapíšu, ale nemůžu si pomoct. Nedávno jsem totiž odhalila důležitost faktoru vděčnosti a bezbřehého obdivu ve vztazích.

13.6.2012 v 16:55 | Karma: 13,35 | Přečteno: 1275x | Diskuse| Společnost

Adriana Suska

Kodex nevěrníka

Není to tak dávno, co jsem psala Kodex milenky, a mám pocit, že by nějaký ten manuál užili i nevěrníci (nevěrník je babiččin eufemismus pro děvkaře a kurevníky). Pánové, pánové...

5.8.2011 v 23:41 | Karma: 37,76 | Přečteno: 10481x | Diskuse| Společnost

Adriana Suska

Zápisky ze Santiaga de Cuba (vytržené a s možným pokračováním)

„Auuu! Já jsem taková kráááááva....auuuu......“ dřepím na schodech památníku generála Macea v Santiagu de Cuba a úpím bolestí. Foťák!, prolítlo mi hlavou. Rychle ho zkontroluju a na chvilku se dostaví úleva – foťák je celej.

27.3.2011 v 21:52 | Karma: 16,14 | Přečteno: 1721x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Rakouská policie překazila útok 14leté islamistky, chtěla použít nůž a sekeru

18. května 2024  16:46

Rakouská policie oznámila, že překazila teroristický útok nožem ve Štýrském Hradci, který plánovala...

Charkovská oblast evakuovala deset tisíc lidí. Situace je kritická, míní expert

18. května 2024  11:04,  aktualizováno  16:10

Sledujeme online Ukrajina od zahájení ruského pozemního útoku v Charkovské oblasti v minulém týdnu evakuovala už...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 56
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3983x
Žena

Seznam rubrik

Oblíbené knihy