Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ostříhat, smýt ten make-up a převléct!

Seděla jsem v Národním divadle a najednou do mě někdo kopnul.

Omylem. Podívala jsem se, co to bylo a nevěřila jsem svým očím. Kluk vedle mě měl nohu přehozenou přes nohu a pohyboval s ní do rytmu. Popíkář Mozart by měl asi radost, ale já zůstala koukat s otevřenou pusou. Na té noze měl totiž červené Allstarsky.

Jednoho mého spolužáka na střední za tohle vyhodili od maturity se slovy: „Vraťte se, až  budete oblečen jako dospělý člověk!“ Jinými slovy – k obleku tenisky nepatří.

Pokaždé, když jdu do Národního divadla, a vidím tam někoho v džínách, chytila bych ho za ruku a vyvedla bych ho ven. Nechápu, že tam takhle (ne)oblečeného člověka vůbec pustí. Vážně se mám mezi operními áriemi o přestávce v baru koukat na někoho v džínách a keckách?

Správně se obléct je umění. Jo jasně, i já slýchávala: „To nemyslíš vážně! Jdi se okamžitě převléct!“ Ale to mi bylo patnáct a moje představa o módě byla poznamenána dvěma idoly – Vivienne Westwood a Kurtem Cobainem.

Jednu dobu mi chodily pozvánky na party, na kterých bylo vždy napsáno: Dress to impress (tedy obleč se tak, abys udělala dojem). Tohle se mi vybavilo, když jsem viděla plakáty kandidátky ODS do Evropského parlamentu Andrey Češkové.

Z plakátu se na mě usmívá v letních šatičkách a s rozpuštěnými vlasy. Oči zvýrazněné růžovými třpytivými linkami. První, co mě napadlo, bylo: Ostříhat, smýt ten make-up a převléct! Na druhém plakátu pózuje s malým dítětem. Celé to vzbuzuje dojem fotky maminky s potomkem během rodinného odpoledne na pískovišti vhodné možná jako titulka časopisu Maminka, ale do reklamní kampaně? Takhle se prezentuje vystudovaná právnička? No to tedy zírám! Člověk by čekal, že bude mít kostýmek v popisu práce! Koho to má oslovit? Nejsem chlap, výstřih mě nedojímá, nejsem matka, rozkošné dítko mě nepřinutí hodit lístek s jejím jménem do volební urny, volně rozpuštěné vlasy působí neprofesionálně, šatičky můžou být fajn na rande, ale do politky?

Nechápejte mě špatně, já jsem pravicový volič, ale politička v letních šatičkách na mě dělá asi takový dojem jako zubař s úsměvem jako cedník, kadeřník s mastnými vlasy nebo jistá herečka deklarující své sociální cítění.

I Melanie Griffith v Podnikavé dívce pochopila, že vzhled je důležitý. Já vím, že je důležitější, co má ta osoba v hlavě (a nic proti profesionálním znalostem paní Češkové) než to, jak se obléká, ale dokud nepochopí, že do Národního divadla se nechodí v keckách, nechci ji v Evropském parlamentu. Jinak bychom se jednou mohli dočkat toho, že nám mezinárodní zpravodajské agentury budou z Evropského parlamentu posílat fotky českých politiků v sandálech a ponožkách. Jakoby tenkrát nestačily Havlovy krátké kalhoty.

Autor: Adriana Suska | pondělí 25.5.2009 23:22 | karma článku: 27,90 | přečteno: 3322x
  • Další články autora

Adriana Suska

Lovestory

Letní povídka pro Víkend MF DNES...................................................................................................... Zhoupnul se svět. Takovým tím lehkým, nenápadným způsobem jako kdybyste rozfázovali pohyb houpací sítě.

25.7.2013 v 17:28 | Karma: 17,94 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Osobní

Adriana Suska

O pytlíkologii jako marketové demagogii

Začneme matematicky: Koupíte dvě jabka, dva pomeranče, tři meruňky, jeden citrón, jedno avokádo, pět bananů a česnek balený v síťce. Kolik si na to musíte vzít plastových sáčků? Správná odpověď je závislá na tom, v jakém hyper/super/megamarketu jste právě nakoupili.

16.7.2012 v 16:29 | Karma: 15,07 | Přečteno: 1497x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Adriana Suska

Kde já bych bez tebe byla...

Tak mi to nedalo, říkala jsem, že o něm blog nenapíšu, ale nemůžu si pomoct. Nedávno jsem totiž odhalila důležitost faktoru vděčnosti a bezbřehého obdivu ve vztazích.

13.6.2012 v 16:55 | Karma: 13,35 | Přečteno: 1275x | Diskuse| Společnost

Adriana Suska

Kodex nevěrníka

Není to tak dávno, co jsem psala Kodex milenky, a mám pocit, že by nějaký ten manuál užili i nevěrníci (nevěrník je babiččin eufemismus pro děvkaře a kurevníky). Pánové, pánové...

5.8.2011 v 23:41 | Karma: 37,76 | Přečteno: 10481x | Diskuse| Společnost

Adriana Suska

Zápisky ze Santiaga de Cuba (vytržené a s možným pokračováním)

„Auuu! Já jsem taková kráááááva....auuuu......“ dřepím na schodech památníku generála Macea v Santiagu de Cuba a úpím bolestí. Foťák!, prolítlo mi hlavou. Rychle ho zkontroluju a na chvilku se dostaví úleva – foťák je celej.

27.3.2011 v 21:52 | Karma: 16,14 | Přečteno: 1721x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za dvacet let úspěšného vývoje Českého republiky to nepovažujeme, řekl Klaus

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  13:47

Přímý přenos Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

Skotský premiér Yousaf po roce rezignoval, doplatil na rozchod se zelenými

29. dubna 2024  13:28

Skotský premiér Humza Yousaf v pondělí oznámil rezignaci. Po ukončení koaliční spolupráce jeho...

Jak se chystá převrat. V Německu začal proces s Říšskými občany

29. dubna 2024  7:35,  aktualizováno  13:22

Z členství v teroristické organizaci a z přípravy vlastizrádného aktu se od pondělka před soudem ve...

Vyšetřování Vrbětic končí. Nemůžeme očekávat spolupráci Ruska, řekl Rakušan

29. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  13:21

„Je prokázáno, že oba výbuchy provedli příslušníci ruské zpravodajské služby GRU. Jejich motivem...

  • Počet článků 56
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3983x
Žena

Seznam rubrik

Oblíbené knihy