Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nová doba, dítka v depresi a výhled do budoucna

Neozýval se déle, než jsem byla zvyklá.  Zvedla jsem telefon a hned uhodila: „Ty máš ženskou,  přiznej se...“ řekla jsem místo pozdravu. „Ale blbost,“ odpověděl můj kamarád, „můj patnáctiletý syn měl nějakou depresi, tak jsem ho vzal na týden na Bermudy.“ Spadla mi čelist.

Můj patnáctiletý syn měl depresi, tak jsem ho vzal na Bermudy. To rozhodně aspirovalo na výrok týdne.  Já mít v patnácti depresi, tak by mi pravděpodobně řekli, ať přestanu blbnout, případně jestli mi mají jednu vrazit, abych měla důvod mít depresi.

„Co se divíš? Dvanáctiletý syn jednoho mého kamaráda má chůvu.“ řekla mi později kamarádka M.

„Má co? Ve dvanácti letech? Jako soukromou učitelku?“ nechápala jsem.

„Ne, prostě paní na hlídání, náhradní babičku, říkej tomu, jak chceš...“ řekla M.

„Auuuu...“ zaúpěla jsem.

„Jo, to už nejsou děti jako my s klíčema na krku...“ povzdechla si další z mých kamarádek K., a nevím proč, znělo to tak nějak nostalgicky.

„Z čeho může mít člověk v patnácti letech depresi?“ zajímalo mě.

„To je jedno, třeba, že si tě tvoje vysněná holka vyškrtne z přátel na facebooku?“ nadhodila M.

„O bože....“ hrozila jsem se.

„A nezapomeň,  že dneska už mládež v depresi nepáchá sebevraždu, alespoň ne předtím než s sebou vezmou celou školu, ta rovnou střílí....“ podotkla K.

„Takže takové Bermudy jsou v podstatě prevence proti masovým vraždám... chápu..“, souhlasila jsem ironicky. „Ty bláho, s kým to budou naše dcery jednou randit?“

„Tak to nevím,“ řekla M., „ale spát budou se svým zahradníkem.“ A já bych se ani nedivila.

 

Autor: Adriana Suska | středa 1.9.2010 19:15 | karma článku: 19,56 | přečteno: 1977x
  • Další články autora

Adriana Suska

Lovestory

Letní povídka pro Víkend MF DNES...................................................................................................... Zhoupnul se svět. Takovým tím lehkým, nenápadným způsobem jako kdybyste rozfázovali pohyb houpací sítě.

25.7.2013 v 17:28 | Karma: 17,94 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Osobní

Adriana Suska

O pytlíkologii jako marketové demagogii

Začneme matematicky: Koupíte dvě jabka, dva pomeranče, tři meruňky, jeden citrón, jedno avokádo, pět bananů a česnek balený v síťce. Kolik si na to musíte vzít plastových sáčků? Správná odpověď je závislá na tom, v jakém hyper/super/megamarketu jste právě nakoupili.

16.7.2012 v 16:29 | Karma: 15,07 | Přečteno: 1497x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Adriana Suska

Kde já bych bez tebe byla...

Tak mi to nedalo, říkala jsem, že o něm blog nenapíšu, ale nemůžu si pomoct. Nedávno jsem totiž odhalila důležitost faktoru vděčnosti a bezbřehého obdivu ve vztazích.

13.6.2012 v 16:55 | Karma: 13,35 | Přečteno: 1275x | Diskuse| Společnost

Adriana Suska

Kodex nevěrníka

Není to tak dávno, co jsem psala Kodex milenky, a mám pocit, že by nějaký ten manuál užili i nevěrníci (nevěrník je babiččin eufemismus pro děvkaře a kurevníky). Pánové, pánové...

5.8.2011 v 23:41 | Karma: 37,76 | Přečteno: 10481x | Diskuse| Společnost

Adriana Suska

Zápisky ze Santiaga de Cuba (vytržené a s možným pokračováním)

„Auuu! Já jsem taková kráááááva....auuuu......“ dřepím na schodech památníku generála Macea v Santiagu de Cuba a úpím bolestí. Foťák!, prolítlo mi hlavou. Rychle ho zkontroluju a na chvilku se dostaví úleva – foťák je celej.

27.3.2011 v 21:52 | Karma: 16,14 | Přečteno: 1721x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Macron nabízí sdílení jaderných zbraní pro obranu EU, nechce být vazalem USA

29. dubna 2024  14:08

Důvěryhodná evropská obrana by měla jít nad rámec ochrany, kterou už poskytuje Severoatlantická...

MF DNES má nominaci na Novinářskou cenu. Zaujal rozhovor s trampem na koni

29. dubna 2024  14:07

Nadace OSF zveřejnila seznam nominovaných na Novinářskou cenu 2023. V soutěžní kategorii Regionální...

Náraz do stromu odmrštil auto přes silnici, řidička nadýchala více než promile

29. dubna 2024  14:03

Opilá řidička havarovala v sobotu nad ránem na Jindřichohradecku. Po několika nárazech do stromů...

Za dvacet let úspěšného vývoje Českého republiky to nepovažujeme, řekl Klaus

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno 

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

Prodej bytu 2+kk 53 m2
Prodej bytu 2+kk 53 m2

Na Chmelnicích, Plzeň - Severní Předměstí
4 650 000 Kč

  • Počet článků 56
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3983x
Žena

Seznam rubrik

Oblíbené knihy